Storingen

Hoe te handelen bij storingen

Voordat u de storingsdienst belt, wilt u dan de volgende punten controleren:

  • Krijgt het toestel gas? Staat de gaskraan open?

    Als er in de meterkast of op straat aan de gasleiding is gewerkt kan het ook gebeuren dat u geen gas heeft.

  • Krijgt het toestel stroom? Zit de stekker goed in het stopcontact?

    Controleer eventueel de aardlek en stoppen in de meterkast.

  • Heeft uw toestel een waakvlam?

    Brandt deze dan?

  • Heeft uw toestel een resetknop?

    Het toestel één keer resetten.

  • Staat de thermostaat in de kamer hoog genoeg?

    Zet deze eens zo hoog mogelijk.

  • Heeft de installatie voldoende druk?

    Staat de druk van de installatie tussen 1.3 en 2 bar? Als de druk lager is dan 1.3 bar bijvullen.

  • Staan er voldoende radiatoren open?

  • Hoort u borrelende geluiden in de installatie?

    Waarschijnlijk zit er lucht in de installatie, ontluchten en eventueel bijvullen is nodig.

  • Heeft u alleen storing bij warmwatergebruik?

    Controleer op kalk in de kraan of douchekop.

  • Heeft u een druppelende kraan?

    Een druppelende warmwaterkraan kan ervoor zorgen dat de verwarming niet meer werkt.

Als u bovenstaande controles heeft uitgevoerd en uw storing is niet verholpen dan komen wij u graag helpen. Als uw toestel een storingscode op het display heeft deze graag doorgeven aan onze storingsdienst. Bovenstaande oorzaken vallen niet onder ons servicecontract.